Segmentul HoReCa este în permanentă schimbare și evoluție, iar comportamentul consumatorilor a dictat anumite trenduri. Patronii de restaurante și baruri trebuie să vină în întâmpinarea clienților, să le ofere acestora exact ceea ce caută ei.
O să fim în cele ce urmează mai preciși pe acest subiect, dându-vă exemple de trenduri concrete.
1. Design uimitor și mobilier de calitate
Fiindcă designul interior și mobilierul profesional HoReCa este segmentul nostru de expertiză, punem accent pe importanța decorului unui local. O spunem din experiență că un restaurant cu un design în trend este un restaurant de succes.
Pentru a te ridica la standardele impuse de piață, alege mobilier de înaltă calitate. Scaunele și mesele special concepute pentru restaurante și baruri sunt rezistente, în ton cu ultimele tendințe și asigură rentabilitate financiară pe termen lung – fiindcă nu se uzează precum mobilierul neprofesional.
Să facem un mic exercițiu de imaginație. Vrei ca astăzi să iei prânzul într-un restaurant. Intri în local, decorul este învechit sau nu iese cu nimic in evidență, dar să zicem că poate treci cu vederea aspectul acesta. Iei loc pe un scaun instabil, foarte incomod, care se vede că a avut cândva zile mai bune. Masa din fața ta este zgâriată. Localul per total arată dezolant. Rămâi acolo sau te duci în altă parte? Majoritatea clienților își vor căuta un alt loc unde să mănânce, un loc care să corespundă cu așteptările lor.
Bineînțeles că nu doar aspectul restaurantului dictează succesul, dar clienții nu vor ajunge la gustarea preparatelor dacă spațiul nu le inspiră ceva plăcut.
2. Țineți pasul cu tehnologia
Tehnologia are rolul de a ne ține conectați, implicați și informați. Unul din trendurile tehnologice este faptul că oamenii gătesc mai mult, găsind rețete ale marilor chefi online sau pe blogurile unor restaurante cunoscute. În plus, oamenii ies din ce în ce mai mult în oraș, folosindu-se de recenziile și pozele restaurantelor pentru a se decide.
Emoțiile sunt strâns legate de tehnologie și mâncare, fiind mai vii ca oricând.
Ne referim aici la emoțiile pe care le provoacă imaginile postate pe rețelele de socializare, de unde se vede clar că mersul la restaurant sau servirea unei cafele a devenit mai mult decât o necesitate, este un trend, un răsfăț. În special tinerii au pus bazele acestui trend, conectându-se cu ceilalți prin intermediul culinar.
Important este să te aliniezi și tu acestui trend, promovându-ți afacerea în mediul online, pentru a atrage cât mai mulți clienți. Stai conectat online, află unde merge lumea, ce le place și ce anume caută și folosește-te de acești factori.
3. Think Local
S-a dezvoltat un adevărat trend în folosirea alimentelor locale. Colaborarea restaurantelor cu fermierii locali este foarte bine primită de către consumatori, care preferă în farfuriile lor produse locale, cu origine controlată.
În acest sens, Marty Restaurants este un bun exemplu de urmat din toate punctele de vedere, deoarece aceștia s-au aliniat valorilor clienților. Sunt aproape de clienți în mediul online și meniul lor este variat, punându-se accent pe produsele sănătoase.
Designul locației este realizat de către designerul Todor Cosmin, iar mobilierul profesional este ales din colecția noastră.
Marty Piața Muzeului, design Todor Cosmin – Cluj-Napoca
4. Factorul vegetarian
Un alt trend care a luat amploare este vegetarianismul. Meniurile restaurantelor trebuie să conțină și preparate pentru vegetarieni. Se observă cum preparatele încep să conțină din ce în ce mai multe legume, iar meniurile vegetariene sunt din ce în ce mai apreciate.
Un alt restaurant unde este amplasat mobilierul HoReCa furnizat de către compania noastră a abordat în totalitate acest meniu raw-vegan și vegetarian și se bucură de un real succes. Este vorba despre Samsara Foodhouse din Cluj. Aceștia au abordat și un nou trend, de o importanță mare. Au renunțat la obiecte precum paiele de plastic, pentru a încuraja acțiuni sustenabile și protejarea mediului.
Samsara Foodhouse, design Todor Cosmin, Cluj-Napoca
Natuu, care aparține de Samsara, a continuat tot pe acest trend, venind în atenția clienților care lucrează în corporații cu preparate vegetariene sănătoase. Evident, adresându-se consumatorilor din zona de business, au ales piesele noastre de mobilier cu design modern.
Fiecare restaurant este unic, are povestea lui, însă tebuie să se țină cont de trendurile care planează în segmentul HoReCa, pentru a fii la curent cu tot ce este la mare căutare. Adoptarea unor anumite trenduri vorbește de la sine despre personalitatea unui restaurant, astfel formându-se și o bază de clienți fideli, care simt că li se potrivește conceptul.