A fost aleasă culoarea anului 2020 de către Institutul Pantone, autoritatea internațională de standardizare a culorilor. Nominalizarea culorii anului se face după o analiză detaliată a trendurilor din industria modei și a designului interior. Culorile care intră sub lupă, urmând să fie analizate, sunt culorile cele mai des întâlnite în reclame, obiecte vestimentare, cosmetice etc.
Știm cât de importante sunt culorile care ne înconjoară și cât de puternic ne influențează acestea. Culorile au puterea de a ne trezi anumite stări de spirit și anumite gânduri, modelându-ne comportamentul. Deși fiecare dintre noi reacționează diferit la stimulii de culoare, în funcție experiențele personale, culorile ne influențează la modul general comportamentul. Psihologia culorilor se aplică în special în branding și marketing, când se dorește o anumită acțiune din partea consumatorilor. În plus, atunci când se desemnează culoarea anului, aceasta este reprezentativă timpului și contextului cultural prezent.
Pantone a desemnat pe 4 decembrie culoarea anului 2020, câștigătoarea fiind Classic Blue. Această culoare inspiră calm, echilibru, amintind de liniștea cerului la răsărit.
“O prezență liniștitoare care insuflă calm, încredere și conexiune”, așa descriu cei de la Institutul Pantone alegerea pe acest an. Culoarea este “asociată cu speranța unei nouă zi, aduce o idee de pace și calm în spiritul uman, oferind refugiu”, au mai completat cei de la Pantone.
Marty Piața Muzeului, design Todor Cosmin – Cluj-Napoca, România
Întrebarea care se pune este: Cum integrăm într-un mod armonios culoarea Classic Blue în designul interior? Fiind o nuanță de albastru regal, aceasta se poate regăsi pe diferite materiale și imprimeuri, conferind un aer nobil spațiului. Se poate folosi într-o multitudine de combinații de nuanțe de albastru, verde și nuanțe neutre. Secretul unui decor armonios stă în creativitatea cu care se realizea combinațiile de culori.
Acsa – Craiova, România, design Pick Two Studio
Tendința designului interior pentru restaurante și cafenele este să mențină un decor minimalist, unde accentul de culoare se concentrează doar pe anumite obiecte de design, precum banchetele modulare.
Hotel Silva – Timișoara, România
Un aspect important atunci când introduci în decor culoarea Classic Blue este să se țină cont de suprafața spațiului. Un spațiu mic are nevoie de nuanțe deschise, care să lumineze încăperea, unde să plasezi doar câteva obiecte dominante în această culoare puternică. Într-un spațiu larg posibilitățile sunt infinite: această culoare poate îmbrăca pereții, iar restul de nuanțe pot fi alese în urma unui proces creativ și după instinct.
Wineful – Tapas & Wine, București, România, design Pick Two Studio
Când vine vorba de combinațiile posibile de culori, important de știut este că nuanțele marine predomină anul acesta, aducând în centrul atenției natura, mai exact oceanul și nuanțele lui. Classic Blue se potrivește cel mai bine alături de tonuri de verde, care conturează imaginea de natură și relaxare. Dar nici nuanțele de crem, maro sau negru nu sunt uitate, fiind culori inspirate tot din natură.
Bulevard M – Cluj-Napoca, România
Evident, se pot naște și combinații mai îndrăznețe, prin alăturarea nuanțelor de roșu, roz sau mov, care vor atrage toate privirile.
Wineful – Tapas & Wine, București, România, design Pick Two Studio
Această culoare simplă, dar totodată puternică și intensă, este deja prezentă în multe proiecte de design HoReCa, fiind o culoare versatilă și clasică, după cum îi spune și numele. Sperăm să te fi inspirat acest articol și să mai citești și altele.