Angajați cu mască, mese despărțite la minim 2 metri, panouri din plexiglas, reducerea capacității de funcționare a localurilor – acestea sunt doar o parte din schimbările venite împreună cu pandemia . “Noua normalitate” implică căutarea unor modalități creative de adaptare la regulile impuse de Guvern, pentru a împiedica răspândirea virusului.
Da, această perioadă este critică pentru industria HoReCa, însă există și modalități de menținere pe linia de plutire. Rămâi cu noi, ca să afli cum.
- Restaurantul tău trebuie să fie un loc sigur, perfect igienizat
Știi deja asta și probabil te-ai săturat să tot auzi acest lucru, dar pentru combaterea virusului trebuie să igienizezi spațiile și să asiguri siguranța tuturor – a ta, a angajaților, a clienților.
Bun, partea asta e clară, obligatorie. Dar știu clienții și potențialii tăi clienți cât de sigur e restaurantul?
Postează pe social media imagini și texte, din care reiese că vor fi 100% feriți de pericol. Fă siguranța parte din brandul tău, dând de veste ce eforturi faci în acest sens.
- Profită la maximum de terasă și de spațiul exterior
Datorită crizei cauzate de pandemie, situația pentru industria ospitalității este foarte incertă. La momentul acesta se poate sta la terase, fiind mai scăzute șansele să se răspândească virusul în aer liber.
O problemă aici o să devină frigul, deoarece va fi destul de dificil pentru clienți să stea pe terasă. Dar hai să transformăm problema în avantaj. Cum? Îți “echipezi” terasa pentru vreme mai neprietenoasă.
- Amplasează încălzitoare pentru terasă. Măsoară terasa și gândește-te de câte bucăți ai nevoie pentru a o face cât mai confortabilă pentru clienți. Pe lângă faptul că încălzitoarele oferă căldură constantă, creează o atmosferă primitoare încă de când le vezi.
- Pune pături pufoase pe spătarele scaunelor, iar clienții se pot acoperi cu ele când li se face frig. Important, trebuie să ai mai multe pături, să le poți înlocui cât timp o parte din ele se află la spălat.
- Dacă ai această opțiune, închide / acoperă parțial terasa. Există sisteme de închidere a terasei cu folii transparente sau pergole cu acoperiș retractabil. În felul acesta clienții nu numai că sunt feriți de frigul direct, dar se pot simți chiar confortabil.
- Pune panouri despărțitoare între mese. În modul acesta clienții tăi nu vor ezita nicio clipă să vină la tine, pentru că vor fi convinși că se află într-un local sigur.
- Ah, nu uita de pernuțe moi, fiindcă nimeni nu vrea să stea pe un scaun din metal sau plastic atunci când e frig.
- Social media, social media, social media
Aici începe partea creativă și mai distractivă a lucrurilor. Mai e nevoie să spunem că toate punctele enumerate mai sus trebuie să fie postate online? Dacă ai o prezență constantă în mediul online, potențialii tăi clienți vor afla despre afacerea ta. Așa că profită de această unealtă puternică, pentru a arăta lumii ce terasă atractivă ai.
Oferă emoție. Apropie-te mai mult de clienții tăi, fii empatic cu nevoile lor în această perioadă. Nu uita, optimismul este contagios.
Fii creativ și adaptează-te. Informează-ți clienții că oferi livrare gratuită și că ai oferte atractive.
Ce poți posta în online, ca să atragi clienți? Pe lângă preparate și măsurile de igienă luate etc, vino cu ceva mai personal, mai original. Nu uita că utilizatorii din mediul online sunt tot oameni și că vor povești cu și despre oameni.
- Behind the scenes. Clienții tăi vin în localul tău nu doar datorită mâncării, ci a întregii experiențe de care au parte. Arată-le clienților printr-un video cum arată o zi în bucătărie, cum decurge prepararea unei anumite băuturi, orice detaliu din spatele culiselor, ca să spunem așa.
- Poți să le povestești cum a început afacerea, de ce ai creat acest business. Poți să adaugi interviuri virtuale cu membrii echipei, care să spună ce anume le place la restaurant.
Nu te teme să împărtășești greutățile cu care a trebuit să te confrunți în perioada pandemiei. Există întotdeauna o poveste reală, cât se poate de umană în spatele fiecărui restaurant, în special în momente ca acesta. Spune-o și celorlalți.
- Dezvăluie-ți o parte din rețete sau organizează un live cooking show cu oamenii din online. De ce să nu creezi o legătură cu utilizatorii învățându-i cum să prepare la ei acasă cele mai îndrăgite preparate ale tale?
Probabil nu-ți place ideea să împărtășești rețetele tale online. De ce ai vrea să poată avea competiția ta acces la ele? Nu sugerăm să filmezi cum se face exact faimosul tău sos, poți oferi o variantă simplă, ușor de făcut. Ideea e să creezi conexiune între brand și persoane – fără detalii secrete. Tot tu ești expertul, așa ca vor veni în continuare în restaurantul tău, pentru întreaga experiență.
- Toate informațiile găsite pe internet despre afacerea ta sunt corecte? Programul este actualizat? Scrie că ai deschis? Că oferi livrare? Imaginile sunt actualizate? Oferă atenție informațiilor din online, deoarece mulți potențiali clienți te vor căuta pe Facebook sau Google, pentru a afla detalii despre tine.